maandag 4 juli 2011

Het blijft spannend om naar een internaat te gaan.

Lief dagboek,

Bijna is het zover. Over 3 nachtjes ga ik weg thuis. Naar het Meisjesinternaat Vredestein. Eigenlijk wil ik niet, maar volgens mijn ouders is dit het best. En zij hebben er voor getekend.

Ik ben benieuwd hoe het er al zijn, hoe de meisjes zullen zijn. Misschien zijn er wel meer nieuwe meisjes. Ik hoop dat ik wat vriendinnen kan maken!
Mijn ouders hebben me wel verteld dat het er best streng aan toe gaat en dat ik me goed aan de regels moet houden. Ik weet nog niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen eigenlijk. Eten we samen? Slapen we samen, op eenzelfde zaal? Moet je een uniform dragen in het internaat? En mogen we ook wel naar buiten in onze vrije tijd? Of hebben we helemaal geen vrije tijd?

Nog 3 nachtjes en dan zal ik erachter komen. Dan gaat het grote avontuur beginnen.

Ik hoop dat u samen met mij het internaat voor de eerste keer (of misschien al wel de tweede keer) wilt betreden en wilt kijken hoe het eraan toe gaat. Dan ben ik niet alleen en heb ik wat steun aan u, want één ding is zeker: het zal zwaar zijn.

Hopelijk tot dan!

Liefs,

Katelijne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten