woensdag 6 juli 2011

Zwak zijn is geen optie. In het internaat moet je stoer zijn.

Geachte lezers,
Ik ben ziek. Ik ben verkouden en heb een zere keel. Dit alles komt omdat alle meiden die boven mij liggen in het stapelbed, te hard hun kussens opslaan. Waardoor al het stof naar beneden zakt en terecht komt op het bed van Lisanne en mij..  Waardoor Lisanne en ik altijd de zwaksten lijken omdat we ziek zijn, maar eigenlijk worden we er alleen maar sterker door.

En omdat Lisanne en ik samen een bed delen, heb ik haar nu ook aangestoken. Sinds vanochtend is ze alleen maar aan het hoesten en proesten. Zwak toch? Ik herstel veel sneller dan haar. Ik ben veel sterker. Daarom bezit ik ook meer plek van ons bed dan haar. Heel vaak ligt ze met lichaamsdelen op de koude vloer. Maar dat komt omdat ze niet zo stoer en sterk is zoals ik.

Ik zal even een voorbeeld geven:

Afgelopen zaterdag ben ik s’nachts het internaat uit gegelipt. Iedereen lag om half 10 te slapen. En Evelien en Geertje lagen om kwart voor 10 al te snurken. Toen ik precies om 10 uur via het raam in het toilet, naar buiten geglipt. En weetje waarom? Niet om een jongen te ontmoeten, of om naar het hockeyfeest te gaan,of om ordinair te dansen. Nee, puur om de spanning! En toen om 5 over 10 klom ik weer naar binnen, via het raampje in het toilet. Dus als iemand mij heeft gehoord dan denken ze gewoon dat ik naar het toilet was. Echt een heel slim plan, dat vond ik zelf ook al.

Ik denk dat ik later nog stoerder en sterker wordt dan Tessa. Ik weet het bijna wel zeker. Want 's nachts is Tessa niet zo stoer. Ik heb haar betrapt. Ze duimt.

En dan nog even ik denk dat onze liederen naar de heer, best wat moderner mogen. Hierbij een voorbeeld, een andere manier om ‘Welk een vriend is onze Jezus’ : http://www.youtube.com/watch?v=oRfvcrn0l7g


Dit was Arlette Beld uit Meisjesinternaat Vredestein.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten