zondag 3 juli 2011

Voor een dagje de stad in met flyers en worteltjes.

Hallo lieve lezers,

Vandaag was een hele bijzondere dag voor mij, ik mocht namelijk samen met twee andere meisjes weg uit het internaat om reclame te maken voor onze voorstelling! Een beloning omdat we ons zo goed hebben gedragen de laatste tijd.

Maar goed, wij gingen dus op weg naar de binnenstad van Zwolle waar we een heleboel mensen hebben blij gemaakt met worteltjes en flyers. Nou ben ik al wel eens eerder in Zwolle geweest als uitstapje met het hele internaat, maar toch verbaas ik me elke keer weer over de dingen die ik zie. Er waren bijvoorbeeld een heleboel vrouwen die een broek aan hadden. Een broek! Alsof het mannen zijn! Dat kan niet in ons internaat hoor, een broek dragen. Wij dragen allemaal netjes een jurkje, zoals dat hoort.

Ik was wel echt ontzettend blij dat ik weg mocht uit het internaat, want ik kan je vertellen dat de sfeer er niet zo best is. Zeker nu Tessa weer uit de isoleercel weg is, moet ik constant waakzaam zijn en zo onopvallend mogelijk door de gangen van het internaat lopen, anders krijg ik geheid klappen. Helaas ben ik niet zo stipt en kom ik nog wel eens te laat, ook vanavond bij het avondeten was het weer zo ver.
Mijn hoofd doet nog steeds pijn.

Gelukkig heb ik kunnen ontsnappen aan de oudste meisjes van het internaat en nu zit ik in mijn bedje helemaal onderin het grote stapelbed dit verhaal te schrijven. Ik kan niet wachten tot ik ouder ben! Dan hoef ik niet meer een bed te delen en mag ik bovenin slapen. En niemand zal me meer slaan! Ik hoef nooit meer bang te zijn, in tegenstelling: Ik zal degene zijn om bang voor te zijn! En ooit, ooit zal ik wraak nemen op de oudste meisjes van het internaat, dus als jullie dit lezen: bereid je maar voor! (Eigenlijk hoop ik dat ze dit niet gaan lezen want dan heb ik een groot probleem.)

Maar lieve lezers, wat ik verder nog tegen jullie wil zeggen is: Kom kijken naar onze super mooie, leuke, fantastische voorstelling! Dan maken jullie dit arme meisje gelukkig!

Liefs,
Lisanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten