vrijdag 8 juli 2011

Het veilige bestaan, bruut verstoord.

Wakker geworden in het internaat vanochtend.

Aan de ene kant super veilig en aan de andere kant blijf ik altijd alert. Mijn aandacht zal niet verslappen, nooit, dat kan niet hier. Het is me al aardig goed gelukt de afgelopen jaren.. Zonder al te veel pesterijen ben ik doorgeschoven naar de middelste meisjes. Daar is het prettig. De middelste meisjes bestaan uit drie meisjes. We zijn een eenheid, maar toch ook weer niet.

Als ik hen moet verraden om mijn eigen hachje te redden, dan doe ik dat. Zo gaat dat hier, Zo moet dat hier. Anders red je het niet. Ik weet niet of de twee andere middel meisjes dat ook zouden doen. Ik weet niet of zij wel door hebben dat het zo werkt. Sommige meisjes zijn zo naief. Weten niets van het leven. Weten niets van de buitenwereld.
Zij zijn niet slim, zij weten niet hoe je overal tussendoor moet glippen. Ik wel. Ik heb altijd alles door. Mij zal niets ontglippen. En als jij mij iets probeert te flikken, krijg je het driedubbel zo hard terug. Maar wel zonder dat iedereen weet dat ik dat gedaan heb. Ja daar zorg ik dan ook wel weer voor. Dat iemand anders de schuld krijgt. Je moet wel slim zijn. Je moet het zo aanpakken. Het is hier geen kinderspel.

Oh en die nieuwe. Ik mag haar niet. Ze.. ik weet niet wat het met haar is maar ik vertrouw haar niet. Ik weet zeker dat de grote meisjes bang voor haar zijn. Ik zie ze wel overleggen en tactieken verzinnen om haar klein te krijgen... Ik weet
niet of het gaat lukken.. Ik vertrouw haar niet en dat zal ze merken ook. Zij zal er niet voor zorgen dat ik de controle verlies over .. over .. alles. Ik hou van de controle. Ik kan hier nietzijn zonder controle.

Ik moet die controle.. ZIJ moet weg. Het voelt niet goed. Ik voel me niet goed. Het gaat niet goed..

Middel meisje,

Elene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten